TOTAL_WAR .
Mesaj Sayısı : 1253 Yaş : 40 Nerden : 4-4 İş/Hobiler : EİC MARS BASKINLARI Lakap : STAR RuhHalin : Takım : Kayıt tarihi : 10/01/09
| Konu: Bağlantı Sorunlarında Detaylar Perş. Ocak 22, 2009 9:00 pm | |
| Merhaba kahraman uzay pilotları
Aslında bu konuda o kadar çok başlık açıldı ki artık amiyane tabirle dilimde tüy bitti. Ama yinede yardımı olacağı düşüncesiyle tekrar ve önceki konularda değinmediklerimide dikkate alarak konunun tekrar üzerinde durayım.
Neden Bağlantı Kopuyor ?
01- Kullanıcıların bilgisayar kullanımındaki bilgi eksiklikleri 02- Kişisel bilgisayarlardan kaynaklanan problemler 03- Bağlantı sağlayıcısı kurumun alt yapı yetersizlikleri 04- Oyun güncelleme problemleri (Oyun yazılımıyla ilgili problemler) 05- Oyun sunucusuyla ilgili yazılımsal ve donanımsal (Oyun yazılımı hariç) problemler
gibi temel nedenlerden dolayı bağlantı kopabiliyor. Görüldüğü gibi 5 başlık açtım. Bu başlıklardan 4 ve 5 numaralılar bizimle yani direkt oyunla ilgili. Diğerlerinide özetlersem ;
01- Kullanıcılar ellerindeki donanımı ve yazılımı nasıl kullanacakları hakkında yeterli bilgiye sahip olmayabiliyorlar. Basit bir web tarayıcısı güncelleştirmesini yapmıyorlar mesela. Veya farklı tarayıcları kullanmayı, tarayıcı ayarlarını yapmayı bilmiyorlar. Çoğumuz varsayılan ayarlarla internette sörf yapıyoruz. Yine kullanıcılar arka plan uygulamalarını, işletim sisteminin kaynak kullanımını, özellikle internet üzerinden online çalışan uygulamalarla ilgili hususları ya az yada hiç bilmiyorlar. Örneğin operanın her sayfa talebinde sayfa sertifikasyon kontrolu yaptığını bununda bağlantının açılma zamanını donanıma ve bağlantı hızına göre çokta belli olmayan bir şekilde etkileyebildiğini, bazı güvenlik duvarı ve anti virüs yazılımlarının gereksiz yere ağ trafiğini işgal ettiğini bilmiyorlar. İşletim sisteminin ince ayar denilen özelliklerini yapmayı bilmiyorlar.
02- Kişisel bilgisayarlarda donanımsal ve yazılımsal sorunlar oluşabiliyor. Bunların sisteme bindirdiği yük, işletim sisteminin bazen bir işleci geçersiz kılmasına yada görevi sonlandır pencerelerinin çıkmasına neden olabiliyor. Hatta sırf bu yüzden arka planda çalışan bazı uygulamalar kendilerini resetleyebiliyor. Böyle bir durumda bilgisayar bu işlemlerle uğraşırken ağla uğraşmak bir yana kendi derdine bile çare bulamayabiliyor.
03- En iyi örneği TTNET. 9 günlük kurban bayramında tüm personeli tatile gönderip, kalan bir kaç personellede alt yapı sorunlarına yetişemiyorlar mesela. Bir mahalleye, semte yada şehire ağ tahsisi yaparken, gerekli teknik donanımdan tutunda band genişliğine kadar bir çok şeyi hatalı veya eksik yapabiliyorlar. Bu tıpkı belediyelerin asfalt attıktan bir kaç gün sonra telefon idaresinin o aslfaltı kırıp ghat çekmesine ve yeniden asfaltlamaya benziyor. Gelişmiş ülkelerde alt yapı planları 50-100-200 senelik bir zaman dilimini kapsarken maalesef ülkemizde öngörülen bu zaman dilimi 3-5 yılı bile çoğu zaman bulmuyor. Buda artan taleplerin karşılanamaması, yada verilen hizmetin sağlıksız olmasına neden oluyor. Kışın fazladan yakılan elektrikli ısıtıcılar yüzünden sizce kaç santralde sorun çıkıyordur ? Neden alt yapı tasarımının plansız yada hatalı yapılmasından...
04- Oyun sürekli yenileniyor, hataları onarılıyor. Bunlar yapılırkende tüm yazılımlarda olduğu gibi yeni hatalar oluşabiliyor. Özellikle bir yenilik yapıldığında yada test işlemlerinde gözden kaçan husular olduğunda buda oyunda sıkıntı yapabiliyor. Sıkıntı konuları gerek bu forumlardan gerekse oyuncu ve yöneticilerin şikayetlerinin değerlendirilmesiyle kısa zamanda çözümlenebiliyor.
05- Oyun suncusunun üzerindeki işletim sistemi hatası yada donanımsal bir sorun oyunu aksatabiliyor. TR1 de bir sefer başımıza geldi. Ama 15 dakika bile sürmeden düzeltildi.
Görüldüğü üzere bizden kaynakalanabilecek 4 ve 5 numaralı sorunların çözümü basit. Çünkü bu hizmeti biz sağlıyoruz ve verdiğimiz hizmetide an be an takip ediyoruz. Diğerleriniyse bu oyunun binlerce kişi ve onlarca değişik ülke oyuncusu tarafından oynandığını düşünürseniz, bizim olaylara ne derece müdahale edebileceğimizi öngörürsünüz.
Mesela biz Telekom'a "Sayın Telekom, lütfen 9 günlük bayram tatilinde kopan bir fiber optik kablonu, yada bir router, switch vs. oluşabilecek aksaklığını takip edecek yeterli personeli mesaide tut" diyemiyoruz. Yine aynı şekilde "ya Telekom İstanbul'dan çok oyuncumuz var, buranın alt yapısını iyileştirin, band genişliğini artırın" diyemiyoruz.
Biz ancak bizimle ilgili olası sorunları ki bu sorunlar olduğunda zaten size gerek CHAT sisteminden gerekse forumdan duyuruluyor, müdahale ediyoruz. En kısa zamanda çözüyoruz. Ayrıca bizimle ilgili meydana gelen bağlantı sorunlarında tüm oyun sistemi devre dışı kaldığından gemilerinizin zarar görmesi mümkün değil.
Değerli oyuncularımız ;
Şu beş temel madde içinde biz sadece ikisine müdahale edebiliyoruz. Ne sizin bilgisayarınıza, ne sizin bilgisayar bilginize, nede alt yapı problemlerine müdahale edemiyoruz.
Forumda yazıyorum, başka bir tarayıcı ile deneyin lütfen diyorum. Zira biliyorumki o oyuncuya ilgili tarayıcının varsayılan ayarlarını değiştirtmek yada güncelleme yapmak daha uzun sürecek ve başka problemlere neden olacak. Oyuncu soruyor "TARAYICI NE?"
Uzun lafın kısası arkadaşlar, oyuncu olarak, yönetici olarak bizler bir takımız. Sizler bu oyunu keyifli zaman geçirmek için oynuyorsunuz. Bizlerde bunu sağlamak için çalışıyoruz. Birbirimize biraz daha anlayışla yaklaşırsak inanın bana bahsettiğniz sorunlar daha kısa zamanda çözülecektir.
Aynı konuyu şu foruma binlerce kere açmak yerine Yeni başlayanlar, S.S.S. altında sayfalar dolusu anlatılan konuları yada daha önce sorulmuş soruları okusak hem biz daha verimli oluruz, hemde sizler bizim daha önce cevapladığımız konulardan istifade etmiş olursunuz.
Bu konuyla ilgili diğer bağlantılar :
* Bağlantı Hızını Artırmanın Yolları
* Oyun Haritası Açılmayanlar yada Geç Açılanlar İçin
* Bağlantı kopmaları, Siteye Erişim Sorunları
* Oyun Geç Yükleniyor veya yavaşsa
* Flash Player 10 Problemleri
Hepinize iyi oyunlar. | |
|